Dr. Mark-Steffen Buchele is Managing Partner of aexea - communication. content. consulting, Leipzig and Project Manager for Strategy and Value Creation at the Leipzig University Chair of Communication Management. In cooperation with Prof. Ansgar Zerfaß, he is head of content management at communicationcontrolling.de.

Buchele was General Manager of the MML - Master Program Media Leipzig until the end of 2006, and a lecturer and faculty employee at Leipzig University prior to that. He studied communications and media science and obtained a PhD for a dissertation on "Value Addition through Corporate Communications".

He advises major clients on communications controlling, internet and intranet communications, and corporate communications/ public relations strategies, and presents lectures regularly at institutions including Hochschule für Wirtschaft (Zürich University of Economics), Poznan University of Economics (Poznan), Assekuranz Marketing Circle (Düsseldorf), Akademie der Messe Frankfurt (Frankfurt Trade Fair Academy), contentmanager.days (Leipzig) and intranet.days (Frankfurt).

Publications

Buchele, Mark-Steffen/Alkan, Saim (2012): Websites als Basis der Unternehmenskommunikation im Internet, in: Zerfaß, Ansgar/Pleil, Thomas (Hrsg.): Handbuch Online-PR. UVK, Konstanz, 219-236.

Bentele, Günter/Buchele, Mark-Steffen/Hoepfner, Jörg/Liebert, Tobias (2010): Markenwert und Markenwertermittlung. Eine systematische Modelluntersuchung und -bewertung. DUV, Wiesbaden. 3. Auflage.

Zerfaß, Ansgar/ Buchele, Mark-Steffen (2008): Strukturwandel der Kommunikation. Herausforderungen für Unternehmen und Kommunikationsagenturen, in: Bentele, Günter/Piwinger, Manfred/Schönborn, Gregor (Hrsg.): Kommunikationsmanagement (Loseblattsammlung); Ergänzungslieferung Januar 2008, München.

Zerfaß, Ansgar/ Buchele, Mark-Steffen (2008): Kommunikationscontrolling – Forschungsstand und Entwicklungen in: Thexis 25 (2008), Nr. 1. S. 20-24. [PDF, 840 KB]

Zerfaß, Ansgar/ Buchele, Mark-Steffen (2008): Wandel der Kommunikationslandschaft - Wandel der PR? Neue Herausforderungen für Kommunikationsagenturen. Leipzig: Universität Leipzig 2008, 34 Seiten. [PDF, 560 KB]

Buchele, Mark-Steffen (2008): Der Wertbeitrag von Unternehmenskommunikation. Theoretisch-kritische Analyse, Bestandsaufnahme und dimensionale Modellierung VS, Wiesbaden (im Druck).

Buchele, Mark-Steffen (2007): Kreativität hat weiterhin ihren Platz. Interview zu Kommunikations-Controlling. (werbewoche.ch)

Buchele, Mark-Steffen (2007): Internationale Strukturoptimierung Intranet. (contentmanager.de)

Buchele, Mark-Steffen/Hoepfner, Jörg (2004): Marken und die Bestimmung des Markenwerts. In: prmagazin, 35. Jg., Nr. 7, 47-54.

Contact

Dr. Mark-Steffen Buchele
buchele cc GmbH
Peterssteinweg 10
04107 Leipzig

Phone: +49 (0) 341 24 25 29 40
Fax: +49 (0) 341 24 25 29 49
Mobil: +49 (0) 178 16 52 94 0

Email: mark-steffen.buchelebuchele-cc.de


deutsch english